Ar suderinama: automobilių sportas ir nekilnojamasis turtas?

Trečiadienis, 17 gegužės 2023

Darbo ir poilsio balansas – kiekvieno dirbančiojo siekiamybė. Kokybiškai praleistas laisvalaikis teigiamai veikia darbinius rezultatus. Tai patvirtina gegužės 12-13 dienomis vykusiame Lietuvos automobilių ralio čempionato (LARČ) pirmame etape dalyvavęs ir su porininku NT brokeriu Mariumi Samuoliu antrąją vietą užėmęs NT brokeris Ignas Zabarauskas. Su Ignu kalbamės apie tai, kaip pavyksta suderinti darbinę veiklą ir aktyvų laisvalaikį. 

- Ignai, kaip prasidėjo Jūsų kelias automobilių sporte?

- Mano kelias automobilių sporte prasidėjo prieš penkerius metus, nuo 2018 m. Pirmi dveji metai buvo labiau mėgėjiški. Tai buvo, galima sakyti, pažintis su šiuo sportu. Pradžioje buvo tokios disciplinos kaip automobilių slalomai, sprintai, kurių tikslas buvo įgauti kuo daugiau žinių apie automobilio elgseną, įgūdžių jį valdant bei ištvermės.

Po dvejų mėgėjiškos lygos metų, trečiaisiais su komanda perėjome į pusiau profesionalią lygą. Čia jau reikėjo rimtesnio automobilio paruošimo, o ir patys jautėmės tvirčiau. Pradėjome dalyvauti mini raliuose, vadinamoji C lyga. Tai tokios pat ralio disciplinos varžybos, tik gerokai trumpesnės distancijos. Na, o pastaruosius dvejus metus dalyvaujame A lygos varžybose, tai Lietuvos automobilių ralio čempionatas. Tai yra aukščiausia ralio lyga Lietuvoje, kurioje yra važiavę ir garsiausi Lietuvos lenktynininkai – Vaidotas Žala, Benediktas Vanagas, Vytautas Švedas. Pirmieji metai aukščiausioje lygoje buvo skirti patirčiai ir savo pačių lygiui pakelti. O jau šie metai buvo skirti rezultatų gerinimui.

- Kodėl būtent automobilių sportas?

- Iš tiesų, į automobilių sportą sportininkai dažnai ateina paskui šeimos narį ar draugus. Pas mane to nebuvo. Gana dažnai su tėčiu eidavome stebėti automobilių lenktynių ir, matyt, tokiu būdu užsiprogramavau. Man patinka sporto šakos, kuriose svarbus komandinis darbas ir technika. Tad pasiryžau pamėginti jėgas ir pats.

- Kokius pokyčius savyje pastebite perėjus į aukščiausią lygą? Ar jaučiate savo asmeninį augimą?

- Atsirandant greitėjimui, padaroma ir daugiau klaidų. Be jų nebus progreso. Idealaus kelio be klaidų nėra jokioje srityje. Svarbiausia – pasimokyti iš jų, analizuoti ir padaryti atitinkamas išvadas. Svarbu nuo jų atsispirti ir nenuleisti rankų. Stengiuosi tuo vadovautis.

Kiekviena klaida ir išmokta pamoka – žingsnis į priekį. Kiekvienose varžybose įgyjama patirtis, kad ir kokia ji bebūtų, grūdina, stiprina ir leidžia augti bei tobulėti.

- Ar dalyvavimui automobilių ralyje tenka daug laiko skirti?

- Mūsų sporto sezonas tęsiasi nuo gegužės iki spalio. Šis laikotarpis būna gana intensyvus, ypatingai, jei reikia ruoštis raliui. Tikrai tenka skirti nemažai laiko. Dar prieš varžybas turime du kartus pravažiuoti trasą. Pirmą kartą susipažįstame su trasa, susižymime trasos konfigūraciją ir kitus jos ypatumus – tai vadinama stenogramos sudarymu. Antrą kartą važiuodami pasitikriname, ar viską gerai susižymėjome. Trečiasis važiavimas – jau koviniu rėžimu. Visas ralio grožis tame, jog mes važiuojame ne žiedu, kurio konfigūraciją gali greitai išmokti mintinai, o vieškeliais, miško keliais, žvyrkeliais, kuriuose visų posūkių įsiminti tiesiog neįmanoma, tad privalai pasikliauti pasiruošta trasos scenograma ir tuo, ką sako šturmanas.

- Ar pavyksta suderinti savo aktyvų laisvalaikio pomėgį ir darbinę veiklą? Ar pavyksta pailsėti?

- Kadangi esu NT brokeris, o brokeriavimas konkrečių darbo valandų neturi, tad darbe esi visada, atsiriboti 100% nepavyksta, turi palaikyti pulsą viso lenktynių savaitgalio metu.

Visgi atsakingiausiu greičio ruožų metu stengiuosi atsiriboti mintimis nuo darbo ir visą dėmesį sutelkti tik į vairavimą. Visgi tai susiję ir su ekipažo saugumu - viena pabėgusi mintis „į šoną“ gali atnešti skaudžių ir brangių pasekmių. Toks atsiribojimas ir minčių atjungimas nuo kasdienės darbinės veiklos yra puikus poilsis.

Poilsis yra dalis sėkmingo darbo. Pailsėjus ir darbas didesnį pasitenkinimą teikia, o tai automatiškai sąlygoja ir geresnius rezultatus.

- Kuo dalyvavimas automobilių ralyje panašus į NT brokerio veiklą?

- Pirmiausia, tiek ralyje, tiek brokerio veikloje gerų rezultatų nepasieksi be stiprios komandos. Ralyje svarbu turėti patikimą partnerį – šturmaną, kuriuo gali pasikliauti 100 procentų. Taip pat techninio palaikymo komandą, kuri rūpinasi automobiliu. NT brokerio darbas gana individualus, tačiau kiekvienas sėkmingai dirbantis brokeris turi stiprų užnugarį: asistentus, fotografus, matininkus, teisininkus, kompaniją, suteikiančią darbui reikalingus techninius įrankius ir pan. Turėdamas komandą, atliekančią dalį darbų, pats gali koncentruotis į savo užduočių atlikimą.

Dar vienas panašumas – jaudulys. Startinis jaudulys prieš lenktynes būna panašus į jaudulį prieš pirmą susitikimą su nauju klientu. Abiem atvejais galvoji, kaip pasiseks šį kartą, žinai, kad turi parodyti geriausia, ką gali, bet galutinio rezultato nežinai. Žinoma, susitinkant su klientu adrenalino būna mažiau nei ralyje, bet jo vis tiek yra.

Dirbant su nekilnojamuoju turtu nebūna vienodų situacijų, vienodų klientų. Ralyje taip pat. Net žinodamas trasą, nesi tikras, kaip viskas bus lenktyniaujant: prieš tai važiavę automobiliai galbūt išmušė duobes ar akmenis. Niekada nežinai, kas tavęs laukia. Tarpininkaujant taip pat gali išlįsti kažkokie dokumentų neatitikimai, netikėtai tarp sandorio šalių kilti konfliktinė situacija... Bet tai ir daro šį darbą įdomų, nenuobodų, nemonotonišką.

- Nuo 2022 metų LARČ dalyvaujate atstovaudami nekilnojamojo turto paslaugų tinklui „Capital“.

- Taip, praėjusiais metais pradėjome bendradarbiauti su „Capital“. Tinklo vadovui papasakojau, kuo užsiimu laisvalaikiu. Radome būdą, kaip galime sėkmingai bendradarbiauti, ir startavome 2022 metų čempionate kartu, kaip komanda.

Didžiuojuosi atstovaudamas „Capital“ ne tik kaip NT brokeris, bet ir važiuodamas raliuose. Tai yra sėkminga, aktyvi ir inovatyvi kompanija, padedanti brokeriams tobulėti ne tik darbinėje veikloje, bet ir realizuoti save po darbo valandų. Vertinu tai, jog kompanijai rūpi ne tik kuo aukštesni darbiniai brokerių rezultatai, bet ir kuo geresnė jų emocinė būklė.

- Kaip jaučiatės važiuodami „Capital“ atributika puoštu automobiliu?

- Yra smagu vežti „Capital“ vardą. Automobilis atrodo puikiai. Iš karto pajutome didesnį kamerų dėmesį, gausesnis būrys žmonių panoro nusifotografuoti su mumis. Galiu patvirtini, jog ne veltui yra sakoma: „Gražūs automobiliai važiuoja greičiau“ (šypsosi).