Investicijos į viešbučius Europoje ženkliai sumažėjo, tačiau tikimasi pagerėjimo

Antradienis, 09 gegužės 2023

„HoReCa“ segmento konsultacinė bendrovė HVS paskelbė 2022 metų investicijų į Europos viešbučius ataskaitą. Pagrindinis rezultatas: sandorių apimtys siekė 13,3 mlrd. eurų, tai yra 18 proc. mažiau nei metais anksčiau ir 51 proc. mažiau nei 2019 m.

Kartu sumažėjo ir parduotų/perkamų viešbučių skaičius (11 proc. iki 440) ir vidutinė vieno viešbučio kaina (8 proc. iki 30 mln. eurų). Bet skaičiuojant investicijas, tenkančias vienam kambariui, investicijų suma išaugo 13 proc. ir siekė 235 000 eurų.

Didžiausia viešbučių rinka vėl tapo Jungtinė Karalystė. Po jos rikiuojasi Ispanija ir Prancūzija. Daugiausia sandorių šiame sektoriuje buvo sudaryta Londone, Madride ir Paryžiuje.

73 proc. visų sandorių dalyvių yra Europos įmonės. Aktyviausios buvo investicinės bendrovės, veikiančios nekilnojamojo turto sektoriuje. Antroje vietoje pagal pardavėjų aktyvumą buvo privataus kapitalo įmonės, o antroje vietoje pagal pirkėjų aktyvumą – instituciniai investuotojai.

2022-ieji šiam segmentui pasirodė ne tokie sėkmingi, nei buvo galima tikėtis pasibaigus pandemijai. Priežastis – karas Ukrainoje, dėl kurio išaugo energijos ir maisto kainos. Vis dėlto užgriuvusi paklausa ir padidėjęs turistų srautas leido viešbučiams pralenkti kitus segmentus.

Dėl tos pačios priežasties HVS ekspertai teigiamai vertina artimiausias rinkos perspektyvas. Mažėjantis infliacijos tempas ir didėjančios pajamos didins atostogų paklausą, o tai savo ruožtu pritrauks investuotojus – Pietų Europos šalys atrodo ypač patraukliai.