Naujos statybos projektai Lietuvoje: iššūkiai informacijos džiunglėse

Antradienis, 07 lapkričio 2023

Lietuvoje, kaip ir daugelyje kitų šalių, naujos statybos projektų paklausa nuolat auga. Auga ir jų pasiūla bei įvairovė. Potencialiems būsto pirkėjams tenka susidurti su gana dideliais iššūkiais ieškant aktualios ir koncentruotos informacijos apie šiuo metu parduodamus projektus. Kas sukelia sunkumus informacijos paieškoje ir kuris rinkos dalyvis imasi iniciatyvos šioje srityje ir siūlo sprendimą tiek būsto pirkėjams, tiek vystytojams.

Informacijos džiunglės

Pasiekti kuo daugiau potencialių pirkėjų - kiekvieno vystytojo užduotis, kurią sėkmingai įveikus sėkmingi bus ir projekto pardavimo rezultatai. Vystytojai savo vystomus ir pirkėjams paruoštus projektus pristato savo įmonės internetinėje svetainėje arba projektui sukuria atskirą pristatomąjį puslapį. Vystytojai, į projekto pristatymą nenorintys investuoti papildomai, apsiriboja skelbimais nekilnojamojo turto skelbimų portaluose. Žinoma, socialiniai tinklai taip pat aktyviai naudojami naujiems projektams pristatyti.

Vienas iš pagrindinių iššūkių, su kuriais susiduria būsto pirkėjai, yra informacijos ir jos pateikimo kanalų gausa. Pirkėjai turi analizuoti ir lyginti daug skirtingų informacijos šaltinių, siekdami rasti naujos statybos projektą, kuris maksimaliai atitiktų jų poreikius. Tai gali tapti painiu, daug laiko reikalaujančiu ir dažnai nuviliančiu procesu.

Pastaruoju metu itin išpopuliarėjęs projekto pristatymo būdas – pristatomasis internetinis puslapis – taip pat nėra ideali išeitis. Kaip pirkėjui surasti tą puslapį? Ar internetinėje paieškoje galima rasti visus projektus? Internetinės paieškos variklis, dirbdamas pagal jam nustatytus algoritmus, suras ir aukštose paieškos rezultatų pozicijose rodys tuos projektus, kuriems vystytojai bus užsakę reklamą ar bus investavę į projekto pristatomojo puslapio optimizavimą paieškos varikliams. Bet ar visada tokie projektai ir yra tai, ko ieško potencialūs būsto pirkėjai? Interneto paieškos gali duoti ribotus rezultatus, o tai reiškia, kad pirkėjai gali taip ir nesužinoti apie daugybę projektų, kurių nesimato paieškos rezultatuose. Dėl to potencialiems pirkėjams gali atrodyti, kad pasirinkimas yra ribotas, nors iš tikrųjų rinkoje yra daugybė projektų, kurie galėtų jiems patikti.

„Radome, bet buvo jau per vėlu“

Kornelijus ir Aušra – vilniečiai sutuoktiniai, auginantys tris mažamečius vaikus. Augant šeimai ir keičiantis šeimos poreikiams, sutuoktiniai nutarė įsigyti namą. „Mane visada žavėjo uždari kvartalai su savo bendruomenėmis ir draugiška kaimynyste“, - pasakoja Aušra, tad ilgai negalvojus ir buvo nutarta tinkamo varianto ieškoti naujai kuriamame kvartale šalia Vilniaus.

„Atrodė, viskas bus paprasta – internete apžiūrėsime esamus variantus, atsirinksime kelis patikusius labiausiai ir važiuosime jų pažiūrėti. Tačiau visas paprastumas greitai dingo“, - pasakojimą pratęsia Kornelijus. Jis informacijos apie kuriamus kvartalus ieškojo vystytojų puslapiuose bei atskirų projektų svetainėse, Aušra – daugiau naršė socialinius tinklus. Pora pripažįsta, kad procesas juos vargino, nes nė vienas projektas neatrodė tas vienintelis, kurio jie ieškojo. 

„Labiausiai vargino tai, jog, regis, jau visus projektus radome, išsinagrinėjome, o vis išlenda dar toks, apie kurį negirdėjome – apie vieną kolegė papasakojo, kitą važiuodami pro šalį netyčia pamatėme. Dar vienas buvo paminėtas žiniasklaidoje ir puolėme ieškoti daugiau informacijos apie jį“, - patirtimi ieškant namo šeimai dalinasi Aušra. 

„Taip, mes vargais negalais apsisprendėme ties vienu pasiūlymu ir įsigijome namą. Tai nebuvo idealus variantas, bet geriausias iš to, ką pavyko rasti“, - pasakoja Kornelijus. Pabaigus namo įsigijimo formalumus ir pradėjus įrengimo darbus, netikėtai internete jis rado visus jų kriterijus atitinkantį namą. Tačiau jau buvo per vėlu. „Pasirodo, tas kvartalas buvo vystomas ir tuo metu, kai mes ieškojome namo sau. Gaila, kad nesugebėjome jo rasti anksčiau“, - neslepia apmaudo vyras ir priduria, jog jei visi šiuo metu vystomi naujos statybos projektai būtų vienoje vietoje, jų paieškos būtų buvusios gerokai trumpesnės ir sėkmingesnės.

Kaip nepaklysti informacijos džiunglėse?

Remiantis Valstybės duomenų agentūros duomenimis, per 2023 metų I pusmetį pradėta statyti virš 3000 butų. Prie šio skaičiaus dar reikėtų pridėti vystomus kotedžų bei individualių namų kvartalus. Daugiausia naujų projektų statoma Vilniuje, gan sparčiai jį vejasi Kaunas ir pajūris. Mažesnieji Lietuvos miesteliai taip pat vis dažniau sulaukia vystytojų dėmesio. Naujų projektų nuolat daugėja. Kaip rasti informaciją apie juos visus? 

Pirkėjams naudingiausia būtų vieninga platforma, į kurią visi vystytojai talpintų informaciją apie savo vystomus ir parduodamus projektus. Pirkėjams nereikėtų naršyti socialinių tinklų, analizuoti internetinių paieškų rezultatų – viskas būtų vienoje vietoje.

Pagalbos ranką būsto pirkėjams tiesia naujasis nekilnojamojo turto skelbimų portalas Realu.lt. Jo tikslas – tapti vedliu po nekilnojamojo turto pasaulį, o šio pasaulio viena reikšmingiausių dalių – naujos statybos projektai. Kovo mėnesį aktyviai startavęs portalas sulaukė didelio visuomenės dėmesio ir palaikymo. Portale aktyviai informaciją talpina ne tik įvairiuose šalies miestuose dirbantys nekilnojamojo turto brokeriai, bet ir vystytojai. Spalio viduryje portale buvo patalpinta 100 naujos statybos projektų – daugiausia šiuo metu parduodamų projektų iš visų skelbimų portalų. Informaciją apie savo projektus čia talpina tokie nekilnojamojo turto vystytojai kaip „Hanner“, „Eika“, „YIT Lietuva“, „Darnu Group“, „011“ ir kt.

Būsto pirkėjai projektų gali ieškoti pagal savivaldybę, projekto tipą, kainą. Paieškos rezultatus galima matyti išdėstytus žemėlapyje – taip dar lengviau sužinoti, kokie projektai vystomi vienoje ar kitoje vietovėje ar miesto dalyje.

Realu.lt užsimena, jog netrukus portale bus galima susipažinti su planuojamais projektais, t.y. daugiabučių ir gyvenamųjų namų projektais, kuriems jau yra išduotas statybos leidimas. Tokia informacija bus aktuali ne tik tiems, kurie norės tuose projektuose įsigyti būstą, bet ir tiems, kurie ketins pirkti būstą jų kaimynystėje. Žinant, jog greta bus statomas daugiaaukštis, kuris užstos vaizdą pro langą ir sumažins natūralios šviesos srautą, galima pasirinkti būstą kitame aukšte, kitoje pusėje ar kitame projekte.

Turėti vieną vietą, kur būtų talpinama informacija apie planuojamus, vystomus ir parduodamus gyvenamuosius projektus, būtų labai naudinga tiek būsto ieškantiems, tiek vystytojams, kurie žinos, jog jų pateikiama informacija apie projektus nepasiklys informacijos džiunglėse ir pasieks tikslinius pirkėjus. Su Realu.lt šios idėjos įgyvendinimas tampa realiu.