Pasikeitusi darbo rinka keičia ir NT: išaugęs dėmesys skaitmeniniams sprendimams

Pirmadienis, 24 balandžio 2023

Prieš trejus metus įsisiūbavusi pasaulinė pandemija negrįžtamai pakeitė darbo rinką – saugant darbuotojų sveikatą pradėtas taikyti hibridinis darbo modelis, ilgainiui tapęs bemaž įprastu darbuotojų pageidavimu atrankose. Šis pokytis sprendimų ieškoti privertė ne tik personalo specialistus, tačiau ir NT vystytojus bei valdytojus, sukančius galvą, kaip geriau išnaudoti tuštėjančias verslo centrų erdves. 

Remiantis 2022 metais atlikta „McKinsey & Company“ apklausa, daugiau nei 58 % dirbančiųjų Jungtinėse Amerikos Valstijose turi galimybę nors vieną dieną per savaitę dirbti iš namų, o 35 % respondentų tikina galintys tai daryti visas darbo dienas. Atitinkamą statistiką galima rasti ir Lietuvoje – remiantis „Verslo žinių“ skelbtomis įmonių vidinėms apklausomis, hibridinį darbą norėtų rinktis 60–70 % tai galinčių daryti darbuotojų. 

Pokyčiai jaučiami ir kituose sektoriuose

Šie darbo rinkos poslinkiai netiesiogiai paliečia ir kitus sektorius. Pavyzdžiui, komercinio NT vystytojams ir valdytojams tenka ieškoti būdų prisitaikyti prie vis mažėjančio verslo centrų lankomumo bei besikeičiančių nuomotojų reikalavimų, skirtų palengvinti gyvenimą savo darbuotojams. Dalis NT plėtotojų atsakymų ieško šiuo metu rinkoje siūlomuose darbo erdvių skaitmenizavimo sprendimuose, kurie leidžia patogiau vykdyti pastato administravimą. 

Nors sudėtingų pastatų statybose jau kurį laiką yra privalomi pažangūs skaitmeniniai BIM modeliai, tokių statinių administravimas skaitmeninėje erdvėje vis dar atsilieka. Nekilnojamo turto plėtotojo ir administratoriaus UAB „Eika“ Turto valdymo departamento direktorius Giedrius Brūzgė teigia, kad šiuo metu jau egzistuojantys skaitmeniniai sprendimai gali ne tik žymiai pagerinti nuomininkų gyvenimo kokybę pasiūlant efektyvius būdus rezervuoti susitikimų kambarius, automobilių parkavimo vietas ar palengvinti svečių priėmimą, tačiau ir padėti optimizuoti pastato valdytojo užimtumą ar įvertinti pastato būklę. 

„Dar 2021 m. pradžioje pasitelkę skaitmeninius sprendimus „Eika“ verslo centre, kurį sudaro beveik 15 000 kv. m ploto komercinių patalpų, kardinaliai sumažinome komercinių objektų vadovų darbo krūvį ir pagreitinome procesus – tai padidino nuomininkų pasitenkinimą mūsų teikiamomis paslaugomis. Tuo metu pasirinkome bendradarbiauti su „Flanco“, kurie atvėrė galimybes būti lankstesniais tiek su verslo centrų nuomininkais, tiek su mūsų pačių darbuotojais.

Artimiausiuose planuose šią sistemą ketiname įdiegti dar dviejuose objektuose – „Live Square“ (7000 kv. m) bei „Flow“ (15 000 kv. m) verslo centruose. Sistema suteikia galimybes administruoti net ir konkretaus biuro poreikius, būtent todėl ją įsileidome ir į „Eika“ biurą. „Flanco“ mums padeda valdyti atskiras darbo vietas, daiktų laikymo spinteles, jas rezervuoti, sekti užimtumą, o tai ilgoje perspektyvoje padeda planuoti biuro poreikius, kadangi kolektyvas su kiekvienais metais natūraliai auga ir vietų poreikis didėja“, – teigia „Eika“ Turto valdymo departamento direktorius G. Brūzgė.

Lietuvoje sukurti išmanūs sprendimai

„Flanco“ – tai Lietuvoje sukurtas išmanus biuro erdvių valdymo sprendimas, leidžiantis darbuotojams patogiau išnaudoti šiuolaikinius hibridinio darbo privalumus ir palengvinantis NT valdytojų kasdienybę. „Flanco“ vadovo ir bendrasavininko Mindaugo Juškos teigimu, tiek sėkminga darbuotojų patirtis, tiek šiuolaikinės pastato administravimo technologijos gali būti užtikrintos tik apie išmanius sprendimus galvojant ankstyvose projekto stadijose. 

„Dar pradedant statyti pastatą yra itin svarbu pagalvoti apie teisingą infrastruktūrą, pasirenkamą techninę įrangą ir planuoti darbuotojų judėjimą pastate. Jūsų darbuotojai neturėtų gaišti laiko galvodami apie parkavimo vietas, patekimą į pastato erdves, svečių priėmimą ar susitikimams skirtų kambarių rezervavimą. Nekilnojamo turto nereikėtų rinktis pagal stogo terasos plotą ar parkavimo vietų skaičių, todėl šiuo metu NT valdytojams siūlome šiuolaikinį požiūrį į pastatų administravimą, sutelktą į darbuotoją bei jo patogumą. Dabartinėje rinkoje itin svarbu įvertinti NT valdytojų gebėjimus efektyviai koreguoti procesus bei prieinamų duomenų panaudojimą realiu laiku, užtikrinant sklandžią darbuotojo dieną“, – sako M. Juška.

Į sprendimus nuomininkai atsižvelgia

Išmanių sprendimų vertę pabrėžia ir nuomininkai. Beveik 300 darbuotojų, kurių didžioji dalis dirba hibridiniu būdu, turinti viena lyderiaujančių energetikos bendrovių „Elektrum Lietuva“ praėjusių metų gruodį paskelbė, kad įsikurs naujai kylančiame verslo centre „Flow“. Įmonės vadovas Martynas Giga akcentuoja, kad efektyvus hibridinio darbo organizavimas ir patogus planavimas buvo vienas iš argumentų rinktis šį verslo centrą.

„Augame ir tobulėjame dideliu tempu, todėl kartu su mumis turi evoliucionuoti ir erdvė, kurioje dirbame. Savo dabartinį biurą mes paprasčiausiai „išaugome“, o ieškodami galimybės sukurti patogias ir šiuolaikiškas darbo sąlygas sparčiai besiplečiančiai komandai naująja savo būstine pasirinkome verslo erdvę „Flow“. Mums buvo svarbu patiems joje susikurti ergonomišką darbo aplinką, kuri atitiktų kintančius individualaus bei komandinio darbo poreikius. Esame įpratę dirbti hibridinio darbo principu, todėl jį taikysime ir naujame biure, toliau naudodami mums jau pasiteisinusią biuro valdymo ir vietų rezervacijos sistemą „Flanco“, – sako „Elektrum Lietuva“ vadovas.

M. Gigos teigimu, darbo rinkoje dabar pastebima, kad ir patys darbuotojai vis labiau vertina lankstumą, jog  galėtų dirbti tiek iš namų, tiek iš biuro. Anot jo, naujas hibridinio darbo organizavimo principas verčia persiorientuoti ir pačias organizacijas – nebėra efektyvu ir prasminga investuoti į tokį patį darbo vietų, kaip ir darbuotojų, skaičių – dabar investicijos labiau kreipiamos į efektyvų darbo organizavimą, patogų jo planavimą.

„Flanco“ mums padeda patogiai organizuoti hibridinį darbo modelį, planuoti savo darbą biure, nes per šią sistemą mes lengvai rezervuojame savo darbo ir susitikimų vietas, stebime jų užimtumą, dalinamės su kolegomis. Šiame etape tai padeda išspręsti ir spartaus komandos augimo iššūkius, nes ta pačia darbo vieta biure pasikeisdami patogiai gali dalintis keli kolegos“, – teigia M. Giga.

Apie įmonių grupę EIKA

1992 m. įkurta bendrovė EIKA yra viena didžiausių nekilnojamojo turto plėtros ir statybos įmonių grupių Lietuvoje, sėkmingai plėtojanti gyvenamųjų, komercinių, visuomeninių ir kitos paskirties pastatų projektus. Įmonė jau pastatė beveik 6000 butų ir 600 tūkst. kvadratinių metrų ploto pastatų. Įmonė sėkmingai išplėtojo ir dabar valdo multifunkcinį kompleksą „Live Square“, verslo centrą „135“, prekybos centrą „Pupa“, EIKA verslo centrą. EIKA daug kartų apdovanota kaip geriausia nekilnojamojo turto plėtotoja Lietuvoje, geriausiais Lietuvoje tapę įmonės projektai „Santariškių namai“, „Basanavičiaus 9A“ bei „Eika namai Pilaitėje“.

Pranešimas spaudai