Šiaulių pramoninio parko infrastruktūra stringa dėl biurokratinių kliūčių

Penktadienis, 17 sausio 2025

Autorius: Realu.lt

Šiaulių miesto savivaldybė praneša apie biurokratines problemas, kurios stabdo reikšmingą regiono infrastruktūros plėtrą. Kreipdamasis į naująjį susisiekimo ministrą Eugenijų Sabutį, Šiaulių meras Artūras Visockas ragina imtis veiksmų, kad milijoninės vertės viešosios investicijos būtų efektyviai panaudotos.  

Reikšmingos investicijos – neišnaudotos galimybės

Šiaulių miesto savivaldybės pranešime pažymima, kad į pramoninio parko ir laisvosios ekonominės zonos infrastruktūrą iki 2022 metų buvo investuota apie 35 mln. eurų. Įrengtos krovos ir geležinkelio infrastruktūros dėka tikėtasi pritraukti daugiau investuotojų ir padidinti regiono ekonominį potencialą. Tačiau, nors pramoniniame parke ir laisvojoje ekonominėje zonoje jau įsikūrė keletas įmonių, krovinių gabenimo geležinkelio transportu galimybės išlieka neprieinamos.

Šiaulių pramoninio parko infrastruktūra stringa dėl biurokratinių kliūčių

Penktadienis, 17 sausio 2025

Autorius: Realu.lt

Šiaulių miesto savivaldybė praneša apie biurokratines problemas, kurios stabdo reikšmingą regiono infrastruktūros plėtrą. Kreipdamasis į naująjį susisiekimo ministrą Eugenijų Sabutį, Šiaulių meras Artūras Visockas ragina imtis veiksmų, kad milijoninės vertės viešosios investicijos būtų efektyviai panaudotos.  

Reikšmingos investicijos – neišnaudotos galimybės

Šiaulių miesto savivaldybės pranešime pažymima, kad į pramoninio parko ir laisvosios ekonominės zonos infrastruktūrą iki 2022 metų buvo investuota apie 35 mln. eurų. Įrengtos krovos ir geležinkelio infrastruktūros dėka tikėtasi pritraukti daugiau investuotojų ir padidinti regiono ekonominį potencialą. Tačiau, nors pramoniniame parke ir laisvojoje ekonominėje zonoje jau įsikūrė keletas įmonių, krovinių gabenimo geležinkelio transportu galimybės išlieka neprieinamos.

Šis apribojimas ypač aktualus ne tik vietos verslui, bet ir Lietuvos kariuomenei, kurios teritorijos ribojasi su Šiaulių pramoninėmis zonomis. Sukurta infrastruktūra galėtų būti naudojama krovinių gabenimui, tačiau realybė tokia, kad šis potencialas dėl biurokratinių kliūčių lieka neišnaudotas.

Biurokratijos įtaka ekonominiam konkurencingumui

Šiaulių miesto meras A. Visockas pabrėžia, kad susidariusi situacija nėra vien tik vietos problema – ji tiesiogiai susijusi su šalies ekonominio konkurencingumo didinimu. Jis išreiškė susirūpinimą, kad dešimčių milijonų eurų vertės infrastruktūra nenaudojama pagal paskirtį vien dėl vangiai sprendžiamų administracinių klausimų.

Šiuo metu pagrindinė problema – pasikeitusi Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) pozicija. Savivaldybei užbaigus geležinkelio infrastruktūros įrengimo darbus, leidimas šią infrastruktūrą naudoti dar nėra išduotas. Tai reiškia, kad tiek esami, tiek potencialūs investuotojai negali organizuoti krovinių gabenimo per naujai sukurtą sistemą.

Dialogas – raktas į sprendimus

Šiaulių miesto vadovybė siekia spręsti situaciją kviesdama susisiekimo ministrą apsilankyti Šiauliuose ir vietoje įvertinti sukurtą infrastruktūrą. Toks susitikimas, kuriame dalyvautų Lietuvos transporto saugos administracijos ir AB „Lietuvos geležinkeliai“ atstovai, padėtų identifikuoti konkrečias problemas ir galimus jų sprendimo būdus.  

Tikimasi, kad bendradarbiavimas tarp savivaldybės, ministerijų ir kitų institucijų leis greičiau pasiekti rezultatų. Savivaldybė pabrėžia, kad sklandus dialogas yra vienas iš svarbiausių veiksnių, norint įveikti egzistuojančias kliūtis ir užtikrinti efektyvų viešųjų investicijų panaudojimą.  

Infrastruktūros potencialas

Geležinkelio infrastruktūros įveiklinimas Šiaulių pramoninio parko ir laisvosios ekonominės zonos teritorijose turėtų reikšmingą naudą ne tik regiono verslui, bet ir nacionaliniu mastu. Prieiga prie efektyvaus transporto tinklo stiprintų regiono ekonominį patrauklumą ir logistikos galimybes, kas yra itin svarbu investuotojų pritraukimui. Be to, tai suteiktų pranašumų Lietuvos kariuomenei, optimizuojant krovinių transportavimą.  

Plėtojant tokius projektus, svarbu atsižvelgti į tai, kad infrastruktūros naudojimo efektyvumas tiesiogiai priklauso nuo administracinių procesų spartumo ir sklandumo. Todėl savivaldybė deda pastangas, kad institucijų bendradarbiavimas būtų kuo efektyvesnis.  

Viešųjų investicijų reikšmė  

Šiaulių miesto atvejis atskleidžia, kaip svarbu yra užtikrinti sklandų viešųjų investicijų įveiklinimą. Kiekviena diena, kai infrastruktūra lieka neišnaudota, reiškia prarastas galimybes ne tik regionui, bet ir visai šaliai.  

Bendradarbiavimas tarp savivaldybių, ministerijų ir kitų atsakingų institucijų yra esminis veiksnys, leidžiantis ne tik spręsti susidariusias problemas, bet ir kurti ilgalaikį ekonominį augimą. Šiaulių miesto savivaldybė tiki, kad konstruktyvus dialogas su susisiekimo ministerija ir kitomis suinteresuotomis šalimis padės greitai rasti reikalingus sprendimus ir paversti Šiaulių pramoninio parko infrastruktūrą regioniniu ekonomikos plėtros varikliu.


Temos: Investicijos