Ką svarbu žinoti naujajam savininkui, įsigijus nebaigtos statybos statinį?

Ketvirtadienis, 25 balandžio 2024

Įsigiję nebaigtą statybą, galite susidurti su daugybe klausimų, susijusių su tolimesnių darbų vykdymu. Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija aptaria esminius aspektus, kuriuos naujasis savininkas privalo žinoti, norėdamas sklandžiai tęsti statybas ir užtikrinti teisėtą statybos proceso eigą.

Pirmas žingsnis: statybos leidimo (SLD) atnaujinimas

Pasikeitus statytojo duomenims, būtina atnaujinti ir informaciją SLD. Ši procedūra priklauso nuo to, kada buvo išduotas SLD:

  • Jei SLD išduotas iki 2021 m. lapkričio 1 d.: pakanka pateikti laisvos formos prašymą SLD išdavusiam subjektui ir SLD bus perrašytas pagal nustatytą tvarką.
  • Jei SLD išduotas po 2021 m. lapkričio 1 d.: išduodamas naujas SLD su atnaujinta informacija apie statytoją.

Svarbu pabrėžti, kad statybos darbai gali būti vykdomi tik atnaujinus SLD.

Informavimas apie statybos pradžią ir statybos dalyvius

Statybos įstatymo 14 straipsnio 1 dalies 12 punkte numatyta statytojo pareiga informuoti apie:

  • Numatomą statybos pradžią: apie tai reikia pranešti ne vėliau kaip prieš vieną darbo dieną iki statybos pradžios.
  • Pasamdytus ar paskirtus statybos proceso dalyvius: rangovą, statinio projekto vykdymo priežiūros vadovą, statinio statybos vadovą ir statinio statybos techninį prižiūrėtoją. Informacija apie pasikeitusius statybos proceso dalyvius teikiama per 3 darbo dienas nuo pokyčių įsigaliojimo.

Kiti svarbūs aspektai:

Statybos techninio reglamento STR 1.05.01:2017 reikalavimai: atnaujinant SLD ir vykdant statybos darbus, būtina laikytis šiame reglamente nustatytų techninių reikalavimų.

Statybos proceso kontrolė: Statybos inspekcija vykdo statybos darbų kontrolę, siekdama užtikrinti, jog statybos atitiktų teisės aktų reikalavimus.

Atsakomybė: už statybos darbų teisėtą vykdymą atsakingas statytojas.


Temos: Statyba