Klaipėdos uosto verslas: statybines medžiagas iš Rytų Lietuvoje keičia vakarietiškos

Ketvirtadienis, 05 gegužės 2022

Europos Sąjungai įvedus sankcijas Rusijai ir Baltarusijai ir Lietuvoje trūkstant statybinių medžiagų verslas naujų tiekėjų randa Vakaruose, sako Klaipėdos uoste veikiančių krovos kompanijų atstovai.

Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas Vaidotas Šileika sako, jog šalies pramonė ieško naujų rinkų, o Klaipėdos uoste padaugėjo statybų bendrovėms skirtų krovinių, kurie pakeitė anksčiau iš Rytų gabentas medžiagas. 

„Kalbant apie vidaus pramonę norėčiau paminėti statybų industriją, tai yra ta šaka, kuri naudoja inertines medžiagas ir metalus geležinkeliu iš Rytų, dabar jie laivais atvežami iš Europos, Ispanijos“, – ketvirtadienį žurnalistams sakė V. Šileika. 

Didžiausios Klaipėdos uosto krovos bendrovės „Klasco“ generalinis direktorius Vytautas Štumbergas patvirtino, kad statybose naudojamos medžiagos laivais pristatomos iš naujų rinkų – Ispanijos arba Skandinavijos šalių.

„Visa Lietuva buvo aprūpinama iš Rytų, jie užsidarė. Gamybininkai, suplanavę veiklą ir padarę investicijas, jų nestabdo, dabar pas mus ateina pirmas laivas iš Ispanijos su metalo gaminiais, trečias laivas – su akmens skalda iš Skandinavijos, – aprūpinti Lietuvos kelių tiesėjus“, – sakė V. Štumbergas.

Anot jo, tokių krovinių galėtų būti daugiau, tačiau naujų rinkų paieškos užtrunka. 

„Užtrunka laiko surasti tokius kiekius, to negalima per tokį trumpą laiką padaryti. Bet mes, lietuviai, surasime ir metalo, ir medienos, jeigu reikia“, – kalbėjo V. Štumbergas.

Anot asociacijos prezidento, šiuo metu dar sunku įvertinti krovinių iš naujų rinkų dinamiką, nes naujų tiekėjų paieška dar tik įsibėgėja, užtrunka ir krovinių gabenimas. 

„Užima laiko kontaktų paieškos, sutarčių pasirašymas, krovinio atgabenimas iki Klaipėdos, tiems tiekėjams irgi reikia didinti gamybos apimtis, ieškoti žaliavų, o visa tai užima laiko. Visi tie pokyčiai vyksta“, – sakė V. Šileika. 

Temos: Statyba