Lenkijos „Energetyka“ nori dalyvauti „Rail Baltica“ statyboje

Pirmadienis, 01 sausio 2018

Lenkijos elektros prekybos, geležinkelių priežiūros ir inžinerijos įmonė „PKP Energetyka“, neseniai Lietuvoje įkūrusi antrinę įmonę „Railen Baltics“, ketina dalyvauti geležinkelių elektrifikavimo ir europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ statybos projektuose.

„Mes stebime „Lietuvos geležinkelių“ pasiruošimą įgyvendinti didelius elektrifikavimo projektus, kurie atitinka mūsų profilį ir ilgametę patirtį Lenkijoje. Mes galėtume panaudoti šiuos privalumus planuojamuose infrastruktūros projektuose kaip rangovai ir technologijų tiekėjai“, – BNS atsiųstame komentare teigė „Railen Baltics“ vadovas Zbigniewas Chylinskis (Zbignevas Čylinskis).

Anot jo, „Railen Baltics“ labiausiai domina „Rail Baltica“ ir ruožo Vilnius–Klaipėda elektrifikavimas.

„Mus domina elektros traukos ir energijos inžinerijos verslai, ką mes geriausiai sugebame daryti. „Railen Baltics“ veiklą sukoncentruosime į šias sritis. Mes lyderiaujame savo namų rinkoje, todėl mūsų patirtis gali būti panaudota kaip konkurencinis privalumas Lietuvoje“, – kalbėjo Z. Chylinskis.

Jo teigimu, „Railen Baltics“ yra pasiruošusi bendradarbiauti su kitomis įmonėmis, kurios padėtų statybų ir dizaino srityse.

„PKP Energetyka“ tiekia elektrą Lenkijos geležinkeliams, prižiūri ir remontuoja geležinkelius, valdo kuro stotis, prekiauja elektra bei kuru.

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ jau paskelbė geležinkelio Vilnius–Klaipėda elektrifikavimo konkursą. Tai bus vienas didžiausių pastarųjų metų geležinkelių projektų, didžioji jo dalis bus finansuojama (Europos Sąjungos) ES lėšomis.  

„Lietuvos geležinkelių“ vadovas Mantas Bartuška anksčiau minėjo, kad ruožą tikimasi elektrifikuoti iki 2022 metų, o darbai kainuos 250–300 mln. eurų – gerokai mažiau nei planuota anksčiau.