Monako teritorija padidėjo 3%: ambicingas projektas, pakeitęs valstybės ribas
Autorius: Realu.lt
Monakas – tai ne tik prabangos sinonimas, bet ir inovatyvių urbanistinių sprendimų lyderis. Ši mažiausia Europos valstybė, įsikūrusi tarp Viduržemio jūros ir Prancūzijos, garsėja gebėjimu maksimaliai išnaudoti savo ribotą teritoriją. Šiandien Monakas pristato naują ambicingą projektą – „Mareterra“, kuris tapo nauju šalies modernumo ir tvarumo simboliu.
Idėja, gimusi iš būtinybės
Kai vos 2 kvadratinių kilometrų ploto šalis tampa viena geidžiamiausių pasaulyje gyvenimo vietų, žemės trūkumas yra neišvengiamas iššūkis. Šį iššūkį Monakas sprendžia kūrybiškai – ne pirmą kartą plečia savo ribas dirbtinės teritorijos sąskaita. Naujausias projektas „Mareterra“ – ne tik dar vienas žemės rekultivacijos pavyzdys, bet ir inovacijų platforma, kurioje susipina ekologija, architektūra ir gyvenimo kokybė.
„Mareterra“ – tai 6 hektarų dirbtinė teritorija, sukurta Viduržemio jūroje. Tai yra 3% visos Monako žemės ploto padidėjimas, kurį valstybė įgyvendino per daugiau nei dešimtmetį trukusį planavimą ir statybas. Pagrindinis šio projekto tikslas – sukurti harmoningą ir tvarų rajoną, kuris derėtų su natūralia aplinka ir suteiktų tiek privačių, tiek viešųjų erdvių.
Architektūra, kviečianti žavėtis
„Mareterra“ unikalumą atspindi jo architektūriniai sprendimai. Projektą kūrė pasaulinio lygio architektai, tokie kaip Normanas Fosteris, Tadao Ando ir Renzo Piano. Šių talentų dėka rajonas tapo šiuolaikinės architektūros šedevru, kuriame dera estetinės ir funkcionalios erdvės. Vienas iš išskirtinių pastatų – „Le Renzo“, pavadintas Renzo Piano garbei, – įrodo, kad net urbanistinio tankumo sąlygomis galima kurti erdves, kurios džiugina tiek akis, tiek širdį.
Projekte sukurta daugiau nei 100 apartamentų ir 10 vilų, kurių kiekviena – unikalus architektūrinis kūrinys. Nors oficialios kainos viešai neskelbiamos, ekspertai prognozuoja, kad kvadratinio metro kaina šioje teritorijoje gali siekti net 100 000 eurų. Tokios kainos patvirtina, jog „Mareterra“ yra orientuotas į itin pasiturinčius gyventojus.
Viešosios erdvės – visų Monako gyventojų labui
Skirtingai nei daugelis prabangių projektų, „Mareterra“ pasižymi atvirumu bendruomenei. Apie 50% visos teritorijos skirta viešosioms reikmėms – parkams, alėjoms, dviračių takams ir prekybinėms erdvėms. Taip siekiama kurti subalansuotą santykį tarp privačios ir viešos infrastruktūros.
Rajone įrengtos žaliosios zonos, kuriose pasodinta apie 1000 medžių, dauguma jų atkeliavo iš Italijos Toskanos regiono. Šis sprendimas ne tik pagerino vietovės estetiką, bet ir padėjo sukurti jaukų mikroklimatą, kuris yra itin svarbus Viduržemio jūros klimato sąlygomis.
Ekologija: nuo iššūkio iki sprendimo
Monakas nuo seno susiduria su kritika dėl dirbtinės žemės kūrimo. Praeityje vykdyti rekultivacijos projektai buvo peikiami dėl neigiamo poveikio Viduržemio jūros ekosistemai, kurioje aptinkama daugybė unikalių rūšių, įskaitant koralus. Tačiau „Mareterra“ kūrėjai siekė įrodyti, kad urbanistinė plėtra gali būti suderinta su aplinkos apsauga.
Projekto metu konsultuotasi su jūrų biologais ir ekologais, siekiant išsaugoti natūralią jūros fauną ir florą. Buvo įrengtos dirbtinės jūros žolynų buveinės, kurios tapo naujais prieglobsčiais vietos jūros gyvūnams. Be to, 80% rajono šildymo ir vėsinimo sistemų veikia naudojant atsinaujinančius energijos šaltinius, o tai rodo kryptingą siekį mažinti poveikį aplinkai.
Tvarios urbanizacijos ateitis
„Mareterra“ – tai daugiau nei tiesiog nekilnojamojo turto projektas. Tai – Monako strategijos dalis, kaip derinti ribotą teritoriją, ekologines vertybes ir pasaulinės klasės infrastruktūrą. Šis projektas pabrėžia, kad miestai gali plėstis tvariai, neprarandant aukščiausios gyvenimo kokybės.
Monakas, nors ir mažiausias Europos žemėlapyje, dar kartą įrodė, kad jo ambicijos – milžiniškos. „Mareterra“ yra ne tik naujas rajonas, bet ir naujas mąstymo būdas, kaip gyventi miestuose, kurie vertina tiek žmones, tiek gamtą. Šis projektas tampa įkvėpimu kitoms šalims, kaip kurti ateitį, kuri būtų draugiška ne tik žmonėms, bet ir aplinkai.
Daugiau apie projektą: https://mareterra.com/en