NT pirkimo bumo akivaizdoje: nauja pirkėjų karta gamintojams kelia kitokius reikalavimus

Antradienis, 20 liepos 2021

Produktų pasirinkimo kriterijų skalėje maža kaina, ypač kai kalbama apie būsto statybą ir įsirengimą, nebedominuoja. Naujausios apklausos atskleidžia, kad pirkėjams vis labiau rūpi tai, kaip bei kokias medžiagas naudojant buvo pagamintas produktas, kokį poveikį aplinkai padarė jo gamybos procesas, galiausiai – kur jis nukeliaus atitarnavęs. Tuo metu gamintojai, pradedant statybinių medžiagų, sanitarinių sistemų, santechnikos ar baldų, mėginantys įtikti siūlydami pigius, tačiau netvarius produktus, itin rimtai rizikuoja netekti šiandieninių pirkėjų.   

Į pirmas gretas – ekologija

Neseniai sanitarinių sistemų gamintojo „Geberit“ iniciatyva Skandinavijos šalyse buvo atlikta vartotojų apklausa, siekiant išsiaiškinti, kokie reikalavimai dominuoja renkantis santechnikos bei vonios kambario įrangą. Apklausa parodė, jog pirkėjai be produkto ilgaamžiškumo ar lengvos priežiūros, didelį dėmesį skiria ir tam, ar produktas pagamintas iš tvarių medžiagų. Daugiau šis kriterijus imponuoja Švedijos (63 proc.) bei Suomijos (54 proc.) gyventojams.

Skandinavams svarbu ir tai, ar atitarnavę produktai gali būti perdirbami – šį kriterijų paminėjo 40-47 proc. apklausos dalyvių. Taip pat maždaug pusė apklaustųjų kaip svarbų santechnikos gaminių pasirinkimo kriterijų nurodė ir galimybę taupyti vandenį.

„Kalbant apie tvarumą, atsakingą vartojimą, ne veltui mūsų akys krypsta į Skandinavijos šalis ir jų gerosios praktikos pavyzdžius – aukštą Skandinavijos pirkėjų ekologinį sąmoningumą atskleidė ir atlikta apklausa. Visgi pastebime, jog tvarumo, ilgaamžiškumo kriterijai tampa vis svarbesni ir lietuviams, o besikeičiantys vartotojų poreikiai skatina prioritetus perdėlioti ir pačius gamintojus. Viena vertus, tai reikalauja nemažų papildomų investicijų, tačiau atsiperka augančiu pirkėjų pasitenkinimu ir dar sukuria pridėtinę vertę ateities kartoms“, – teigia „Geberit“ Šiaurės šalių regiono rinkodaros direktorius Karolis Bacevičius.

Pastangos buvo įvertintos

Pasak K. Bacevičiaus, vis dažniau girdimas terminas „tvari statyba“, tačiau pastato komponentai – ne tik pats konstruktyvas, bet ir visos inžinerinės sistemos, sanitariniai įrenginiai, netgi baldai. Augantis poreikis ir gamybos apimtys reikalauja vis didesnių energijos sąnaudų, o į atmosferą taip pat išmetama dideli kiekiai anglies dvideginio.

„Tvarumo svarbą gamyboje supratome dar tuomet, kai nebuvo vadinamosios masinės mados būti „žaliems“, mažai kas investavo į ekologinių sprendimų diegimą gamyboje. Mes į tai dėmesį sutelkėme prieš kelis dešimtmečius ir jau šiandien turime apčiuopiamą rezultatą. Pavyzdžiui, visa „Geberit“ grupė per pastaruosius penkerius metus poveikį aplinkai sumažino 35 proc., o anglies dvideginio išmetimas sumažėjo 33 proc.“, – kalbėjo K. Bacevičius, pridurdamas, jog pirkėjams šiandien kaip niekada svarbu, kad į jų būstą atkeliautų produktai, pagaminti laikantis tvarumo principų.

Tokios bendrovės pastangos neliko nepastebėtos – nepriklausoma platforma „EcoVadis“, skirta įvertinti ir reitinguoti daugiau kaip 65 tūkst. verslo grupių ir bendrovių, atstovaujančių 200 pramonės šakų 160 pasaulio šalių, „Geberit“  priskyrė prie 1 proc. geriausių technologijų bendrovių tvarumo srityje, suteikdama platininį statusą.

Mažina sąnaudas ir poveikį aplinkai

Šiandien daugelis į tvarumą orientuotų gamintojų, tarp jų ir „Geberit“, laikosi tokios politikos, kad kiekvienas naujas produktas turi būti geresnis nei jo pirmtakas. Suprantama, tai reikalauja naujovių gamyboje, o jų diegimas – papildomų investicijų.

Kaip pasakoja K. Bacevičius, siekiant sumažinti į atmosferą išmetamo anglies dvideginio kiekį ir taupyti energiją, jo atstovaujama bendrovė sukūrė atliekinės energijos panaudojimo metodą: „Pavyzdžiui, gaminant potinkinius tualeto bakelius išskiriama šilumos energija  dabar nekeliauja tiesiai į atmosferą, bet pirmiausia panaudojama džiovinant ir iš anksto pašildant plastiko granules, naudojamas tų pačių potinkinių bakelių gamyboje. Šitaip vienoje iš mūsų gamyklų sutaupoma iki 400 MWh energijos per metus, o tai atitinka vidutiniškai apie 65 namų ūkių suvartojamos elektros energijos kiekį“.   

„Siekiame nesustoti tobulėti tvarumo srityje, nes matome, kad tai yra svarbu ne tik mums, bet ir pirkėjui.  Nuolatos atnaujiname gamybos procesus ir įrangą, leidžiančią mažinti energijos sunaudojimą: modernizuojamos keramikos gaminių krosnys, kiti įrenginiai. Inovatyvūs sprendimai leidžia sutaupyti apie 20 proc. energijos, reikalingos santechninio porceliano gamybai“, – sako K. Bacevičius, pridurdamas, kad tokie procesai leidžia gaminti bei vartotojams teikti tvarius bei ilgaamžius produktus.

Šaltinis: BNS