Realu.lt

Patarimai naujakuriams: į ką atkreipti dėmesį atsiėmus naujo būsto raktus

Patarimai naujakuriams: į ką atkreipti dėmesį atsiėmus naujo būsto raktus

Gyvenamąjį nekilnojamąjį turtą (NT) perkantys žmonės su nekantrumu laukia akimirkos, kai jiems bus įteikti naujo būsto raktai. Tačiau svarbu prisiminti, kad oficialiai tapus buto savininku, gyventi jame bus įmanoma tik pilnai įsikūrus. Ką apie būsimus darbus verta žinoti dar prieš pasirašant pagrindinę pirkimo-pardavimo sutartį, pataria Edita Gudauskienė, NT plėtros bendrovės „Omberg“ pardavimų ir klientų patirčių vadovė.

Sklandžiam įsirengimui naujuose namuose patariama ruoštis iš anksto. Plėtotojai pastebi, kad šiam procesui įprastai naudinga paskirti bent kelias savaites prieš galutinės įsigijimo sutarties pasirašymą.

„Interjero dizaino projektas dažniausiai yra kuriamas apie 1–2 mėnesius. Tai reiškia, kad pravartu pradėti ieškoti dizainerio, darbuotojų, atliksiančių apdailos darbus, dar prieš pagrindinės pirkimo-pardavimo sutarties pasirašymą. Tokiu būdu įsirengti įsigytame būste galėsite kaip įmanoma greičiau“, – teigia E. Gudauskienė.

Pasirašiusiems pagrindinę pirkimo-pardavimo sutartį pas notarą, būsto raktus gavusiems ir įsirengimo darbams reikalingus darbuotojus susiradusiems naujakuriams patariama atidžiai susipažinti su būsto apdailos darbų atlikimo ir elgsenos pastate taisyklėmis. Jose numatyti įvairūs patarimai bei energinio naudingumo atitikties reikalavimai, kurie padeda būsto įrengimo metu.

Taisyklių laikymasis leidžia išlaikyti projekto vientisumą. Pavyzdžiui, jose numatyti principai, pagal kuriuos visi gyventojai gali įsivesti oro kondicionavimo sistemą. 

„Visi šie dokumentai palengvina bendradarbiavimą tarp plėtotojo, savininko, dizainerio ir apdailos darbus atliekančių darbuotojų bei užtikrina, kad įrengimo procesas vyktų kuo sklandžiau. Be to, kol vyksta paskutiniai projekto užbaigimo darbai, objekte vis dar dirba statybos darbų vadovas. Jis gali atsakyti į kylančius klausimus, susijusius su buto įrengimu, taip plėtotojai  užtikrina, kad klientai gautų visą reikalingą pagalbą“, – teigia „Omberg“ pardavimų ir klientų patirčių vadovė.

Apdailos darbams svarbi statinio garantija

Būsto apdailos darbų atlikimo taisyklės padeda įsirengiant būstą įvertinti, kokius darbus, susijusius su namo sienomis, langais, grindimis ar kitais elementais galima atlikti, o kokių darbų imtis nereikėtų, kad nebūtų pažeistos pastato konstrukcijos.

„Plėtotojas padeda užtikrinti, kad pagal taisykles atlikus įrengimą, būstas bus kokybiškas ir ateityje nekils jokių klausimų dėl suteikiamos statinio ar jo dalių garantijos. Plėtotojai apgalvoja smulkiausius niuansus, kurie padeda pasiekti, kad klientų gyvenimo kokybė naujame projekte būtų kuo aukštesnė“, – sako E. Gudauskienė.

Pagal Lietuvos įstatymus, visiems matomiems statinio elementams, pavyzdžiui, stogui, sienoms, grindims, yra taikoma 5 metų garantija. Paslėptiems darbams, pavyzdžiui, konstrukcijoms ar vamzdynams – taikoma 10 metų garantija. Tyčia dėl statybininkų klaidų paslėptiems defektams – 20 metų garantija.

„Ilgametę patirtį turintys plėtotojai rūpinasi kokybe ir užbaigus projektą, turi atsakingus darbuotojus sklandžiam garantinių darbų organizavimui tam, kad gyventojai patirtų kuo mažiau rūpesčių. Tad jei taip atsitiktų, kad per garantinius terminus gyventojai pastebėtų atsiradusius defektus, plėtotojas pasirūpins garantinių darbų organizavimu, informuos klientus apie suplanuotus bei vykdomus darbus“, – pabrėžia „Omberg“ pardavimų ir klientų patirčių vadovė.

Sutartis su namo administratoriumi

Gyvenamojo projekto plėtotojas, rūpindamasis bendro naudojimo erdvėmis, iš anksto pasirūpina už šių erdvių ir aplinkos priežiūrą atsakingos įmonės parinkimu. Gyventojai su pastato administratoriaus atsakomybėmis yra supažindinami pasirašant pirkimo-pardavimo sutartį.

„Kol namo gyventojų bendruomenė dar formuojasi, plėtotojai konkurso būdu išrenka geriausias paslaugas, kainą ir kokybę pasiūliusią namo administravimo įmonę. Pastato administratorių patariama išsirinkti iš anksto, nes jis užtikrina sklandžią gyventojų kasdienybę. Pavyzdžiui, vykdant apdailos darbus neišvengiamai susikaupia statybinės atliekos, todėl administratorius pasirūpina statybinių atliekų konteineriais“, – sako E. Gudauskienė.

Sutartys su komunalinių paslaugų tiekėjais

Įsigijus būstą jo savininkas sudaro sutartis su komunalines paslaugas – elektros energiją, šildymą, šaltą ir karštą vandenį – teikiančiomis įmonėmis.

Įprastai sutartį su nepriklausomu elektros energijos tiekėju galima pasirašyti iškart po pirkimo-pardavimo sutarties pasirašymo. Tiekėjas pasirūpina, kad būtų įrengtas elektros apskaitos skaitiklis, taip pat savininkui suteikiamas unikalus mokėjimo kodas.

Sutartis su šilumos, karšto vandens ir šalto vandens tiekėjais galima pasirašyti tik tada, kai pastato statybos pasiekia 100 proc. baigtumą.

„Patikimi plėtotojai rūpinasi, kad gyventojams būsto įrengimo, įsikūrimo namuose procesas būtų kuo  sklandesnis, tad nuolat informuoja gyventojus apie suplanuotus atlikti darbus ir terminus, sutarčių su paslaugų tiekėjais pasirašymą, pirkimo metu pažadėtų dovanų, pavyzdžiui, bendro naudojimo terasų įrengimą, laisvalaikio priemonių pristatymą“, – teigia E. Gudauskienė.

Pasidalink naujiena