Už NT metavisatoje jau išleista pusė milijardo dolerių. Ir tai dar ne pabaiga

Pirmadienis, 07 vasario 2022

„MetaMetric Solutions“ duomenimis, nekilnojamojo turto pardavimas keturiose pagrindinėse metavisatų platformose 2021 m. siekė 501 mln. dolerių. Pardavimai sausio mėnesį viršijo 85 mln. dolerių. Bendrovė prognozuoja, kad tokiu tempu 2022 metais rinka pasieks beveik 1 mlrd. dolerių.

Ženklų pardavimų augimą iššaukė spalio 28 d. „Facebook“ išplatintas pranešimas apie keičiamą prekės ženklą į „Meta“, siekiant pabrėžti kompanijos orientavimąsi į metavisatą. Remiantis „MetaMetric“ duomenimis, nekilnojamojo turto pardavimai lapkritį išaugo beveik devynis kartus – iki 133 mln. dolerių. Nuo to laiko pardavimų augimas sulėtėjo, tačiau bendra sandorių apimtis sausio mėnesį vis tiek buvo daugiau nei 10 kartų didesnė nei 2021 m. sausį.

„BrandEssence“ rinkos tyrimų ataskaitoje teigiama, kad 2022–2028 m. metavisatų nekilnojamojo turto rinka turėtų augti 31 proc. per metus.

Investuotojams svarbus ir kol kas sunkiai atsakomas klausimas, kaip nustatyti turto, kurio trūkumas yra sukurtas dirbtinai ir kurio ateitis yra visiškai neapibrėžta, vertę ir riziką. Šiuo metu metavisatose nekilnojamąjį turtą parduoda daugiau nei tuzinas platformų ir beveik kiekvieną savaitę jų atsiranda dar daugiau. Iki šiol nekilnojamojo turto pardavimas buvo sutelktas į didįjį ketvertą – „Sandbox“, „Decentraland“, „Cryptovoxels“ ir „Somnium“. Iš viso keturiose platformose yra 268 645 įvairaus dydžio sklypai.

Remiantis metavisatų nekilnojamojo turto konsultacijų ir investuotojo „Republic Realm“ ataskaita, rinkoje dominuoja „Sandbox“: jai priklauso 62 proc. laisvų sklypų ir trys ketvirtadaliai visų 2022 m. parduotų sklypų. Gruodžio mėnesį buvo parduoti 166 464 „Sandbox” sklypai, kurių kiekvieno kaina buvo 12 700 dolerių. Sklypų išmatavimai 96x96 m.

„Decentraland“ turi 90 600 sklypų, kurių dydžiai 16x16 m. Jie parduodami po 14 440 dolerių.

Daugelis kompanijų, didelių prekės ženklų ir investuotojų pasiduoda naujajai karštligei dėl skaitmeninės žemės, tikėdamiesi atsidurti skaitmeniniame Manhetene ar Monake. Kai kas mano, kad sklypų vertė metavisatoje lems tai, ką savininkai darys su juo, pavyzdžiui, kurs populiarų objektą ar muziejų. Tačiau kiti investuotojai teigia, kad sklypo vertę metavisatoje lems sklypo vieta, visai kaip ir realiame pasaulyje.

Taip pat yra teigiančių, kad nekilnojamasis turtas metavisatoje yra tik naujausia kriptovaliutų variacija, viliojanti investuotojus į projektus, kurie galiausiai gali pasirodyti nešantys tik nuostolius.

Šaltinis: prian.ru

Temos: Technologijos