Biuras smulkiam verslui: 5 dalykai, į kuriuos įmonės pamiršta atkreipti dėmesį

Penktadienis, 03 kovo 2023

Tinkamos biuro patalpos gali būti mažos ir vidutinės įmonės sėkmę lemiantis veiksnys. Tačiau renkantis biurą  reikia priimti daugybę sprendimų, todėl labai dažnai rizikuojama padaryti klaidų ir pamiršti įvertinti svarbius veiksnius. Į ką būtina pirmiausia atkreipti dėmesį renkantis savo verslo biurą ir kokias klaidas dažniausiai daro smulkūs verslai, pasakoja ekspertės.

Pirmiausia, renkantis biurą, reikia įsivertinti verslo poreikius ir pobūdį, pataria NT plėtros grupės „Omberg group“ pardavimų ir klientų patirčių vadovė Edita Gudauskienė. Ar užsiimate prekyba, ar teikiate paslaugas? Ar klientus aptarnaujate internetu, ar kontaktiniu būdu? Ar dirbate su privačiais, ar verslo klientais? Ir koks biuras geriausiai atlieptų šiuos poreikius? Šie klausimai gali atrodyti savaime suprantami, bet praktikoje stebėtinai dažnai lieka neatsakyti, teigia NT ekspertė.

„Aiškiai sau neįsivardiję, kokių patalpų reikės konkrečioms veiklos sritims, verslai bando sutilpti į jiems netinkamus „batus“ – prekes tenka „sandėliuoti“ pasieniuose, patalpos atrodo nereprezentatyviai, gali reikėti papildomai investuoti į šių patalpų pritaikymą patogiam naudojimui. Matome, kad per pastaruosius kelerius metus išaugus internetinės prekybos apimtims, patogus sandėliavimas ir užsakymų suruošimas tapo labai svarbus vis didesnei daliai verslų.

Rinkos atsakymas į tokių verslų poreikį – „stock biurai“, kuriuose beveik visa veikla gali vykti vienoje vietoje – sandėliuojamos prekės, priimami ir aptarnaujami klientai, taip pat juose yra biuro patalpos, kur patogiai gali dirbti darbuotojai. Į tai atsižvelgėme Kaune plėtodami projektą, „Stockholm“, – pasakoja E. Gudauskienė.

Neapgalvoja darbo stiliaus

Kita vertus, smulkiam ir vidutiniam verslui gali būti svarbiau potencialias erdves įvertinti per patogumo darbuotojams prizmę, pasakoja Laura Panovienė, „Workland“ pilnai aptarnaujamų biurų centrų ir bendradarbystės erdvių vadovė Lietuvoje.

„Šiandien kaip niekad svarbu ir įvertinti, koks darbo stilius aktualus jūsų komandai ar kaip jis gali kisti. Be to, vystant verslą, svarbu atsižvelgti į skirtingus darbuotojų darbo stilius ir pageidavimus – pavyzdžiui, privatumo, tylos, bendradarbiavimo poreikius – ir pagalvoti, kaip juos atliepti biure“, – teigia L. Panovienė.

Neįvertina vietos asociacijų ir šalia esančių verslų įtakos

Verslai dažnai klaidingai supranta geros lokacijos naudą ir, rinkdamiesi savo biuro vietą, ją vertina tik pagal nuotolį nuo centro ar susisiekimą. Tačiau nemažiau svarbus faktorius – prekės ženklo matomumas, asociacijos su konkrečia vieta ir gera verslo bendruomenė, aiškina „Omberg group“ ekspertė.

„Smulkiam ir vidutiniam verslui, ypač veikiančiam B2C segmente, labai aktualus realus, fizinis matomumas bei teigiama asociacija su tam tikro rajono ir konkretaus pastato įvaizdžiu, tad reikėtų to nepamiršti. O dirbant šalia kitų verslų atsiranda ir galimybė organizuoti bendras akcijas, bendradarbiauti. Tai smulkiems verslams atveria progas susirasti naujų partnerių ir įgyvendinti prie organizacijos populiarumo prisidedančius projektus“, – pastebi E. Gudauskienė.

Priklausant verslo bendruomenei taip pat galima gerokai sutrumpinti kontaktų ir partnerių paieškų procesą, kuris įprastu atveju užtrunka. Patraukli biuro vieta netgi formuoja bendrovės reputaciją, pažymi L. Panovienė.

„Siekiantiems pritraukti naujų partnerių ar užsienio investuotojų vertėtų ieškoti reprezentatyvaus biuro geroje lokacijoje. Tas pats galioja ir naujų darbuotojų paieškai – jei stengiatės pritraukti talentų, išlaikyti darbuotojus, turėsite pasirūpinti, kad jūsų biuro erdvė būtų įkvepianti, su išvystyta infrastruktūra, patogiu susisiekimu, joje netrūktų galimybių bendravimui, mokymuisi, poilsiui“, – pasakoja ekspertė.

Patalpas renkasi pagal kainą

Nors smulkesniems arba pradedantiems verslams dažnai sudėtinga planuoti ateities finansus ir jie nori kaip įmanoma labiau optimizuoti išlaidas, tačiau, pasak L. Panovienės, rinka labai pasikeitė, ir tik patalpų nuomos kainos kriterijus, renkantis biurą, tampa per siauras.

„Priklausomai nuo biuro pobūdžio, į kainą įskaičiuota  ne tik pilnai aprūpinta, įrengta darbo erdvė, baldai, bet ir tokios paslaugos, kaip internetas, kava, pilnai aprūpintos ir prižiūrimos susitikimų, poilsio erdvės, komunalinės paslaugos, prieiga 24/7, o tai reiškia, kad nereikia sudaryti papildomų sutarčių ir prisiimti ilgalaikių įsipareigojimų su interneto ar spausdintuvo nuomos paslaugų tiekėjais.

Ne mažiau svarbus aspektas – ir tarptautinė bendruomenė, kurios nariu tampama prisijungus prie pilnai aptarnaujamų biurų ir bendradarbystės erdvių tinklo. Priklausant bendruomenei plečiamas verslo kontaktų ratas, dalijamasi patirtimi, netgi kuriami nauji projektai. Tad svarbu detaliai išsiaiškinti biuro paslaugos kainos sudedamąsias dalis, bei kokias papildomas vertes gali pasiūlyti biurų paslaugų operatoriai“, – pabrėžia „Workland“ vadovė.

E. Gudauskienė taip pat primena, kad į biuro nuomos kainą gali įeiti ir tokios ypatybės, kurios gali padėti verslui sutaupyti – pavyzdžiui, „stock biurai“ Kaune „Stockholm“ ant projekto stogo turės saulės jėgaines, kurios aprūpins biurus žalia energija.

Pamiršta apsvarstyti ateities augimo galimybes

Anot E. Gudauskienės, renkantis biurą reikėtų atsižvelgti ir planus ateityje – ar numatomas darbuotojų ir verslo apimčių augimas.

„Verslai patalpose dažniausiai nori įsikurti bent jau metams, dažniausiai – 3–5 metams. Todėl rekomenduojama apmąstyti komandos ir veiklos plėtros planus – jei numatomas didesnis pokytis, geriau rinktis tokias patalpas, kurios būtų funkcionalios ir atlieptų ne tik šiuo metu aktualius, bet ir ateityje planuojamus poreikius“, – aiškina „Omberg group“ pardavimų ir klientų patirčių vadovė.

https://sc.bns.lt/