Informacijos apie būstą ieškome kitaip: pirkėjus vis labiau domina realios kitų gyventojų patirtys
Autorius: „Realco“
Rinkdamiesi būstą, būsimi naujakuriai kasmet atlieka vis daugiau „namų darbų“. Nors pradinei paieškai pasitelkiami socialiniai tinklai, specializuoti skelbimų portalai, tačiau prieš priimant galutinį sprendimą labiausiai pasikliaujama kitų gyventojų atsiliepimais ir rekomendacijomis. Tokias tendencijas atskleidė būstą jau įsigijusių ir planuojančių jį pirkti Vilniaus gyventojų apklausos.
NT vystytojo „Realco“ rinkodaros ir komunikacijos vadovė Kristina Grubliauskaitė-Svitojė pastebi, kad pirkėjai vis dažniau kreipiasi jau turėdami aiškų supratimą apie konkretų NT projektą.
„Dažniausiai per socialinius tinklus apie vystomus NT projektus sužinoję žmonės susirenka daugiau informacijos – kreipdamiesi jie paprastai būna susipažinę ne tik su kainomis, bet ir su projekto išplanavimu, aplinka, pačiu vystytoju ir pan. Besidomintiems potencialiems klientams vis svarbesni tampa draugų ir pažįstamų atsiliepimai bei rekomendacijos, o įtakos sprendimo priėmimui turi kitų klientų patirtis“, – sako K. Grubliauskaitė-Svitojė.
„Spinter tyrimų“ atlikta apklausa rodo, kad vilniečiai, rinkdamiesi būstą, pirmiausiai informacijos ieško NT skelbimų portaluose, specializuotose statybų ir architektūros svetainėse, naujienų portaluose bei socialiniuose tinkluose. Vis tik internetinių naujienų portalų populiarumas mažėja: jei prieš trejus metus juose informacijos apie NT ieškojo beveik du trečdaliai (61 proc.) respondentų, šiemet tai daro jau tik 45 proc.
Maždaug vienas iš septynių apklaustųjų informacijos ieško ir specializuotuose NT ir architektūros žurnaluose.
Pasak K. Grubliauskaitės-Svitojės, NT informacijos paieškų tendencijose pastebima ir aiški segmentacija pagal amžių.
„Jaunesni nei 29 metų gyventojai dažniau naudojasi skelbimų portalais ir specializuotais puslapiais, o vyresni nei 40 m. – naujienų portalais. Moterys dažniau nei vyrai kaip pagrindinį informacijos šaltinį nurodo socialinius tinklus“, – pasakoja „Realco“ rinkodaros ir komunikacijos vadovė.
Vis labiau pasikliaujama draugais ir pažįstamais
Ekspertės teigimu, nors socialinėje medijoje „Facebook“ ir „Instagram“ išlieka svarbiausiais informacijos apie NT šaltiniais, populiarėja ir kiti socialiniai tinklai – auga vartotojų įsitraukimas „Pinterest“, „LinkedIn“, „TikTok“ platformose.
Kita vertus, ieškodami informacijos socialiniuose tinkluose, vartotojai juose praleidžia mažiau laiko, renkasi labiau personalizuotą turinį, taip pat pasitelkia privatesnius, suasmenintus kanalus – pvz., uždaras bendruomenių grupes.
„Realco“ atlikta būstą jau įsigijusių įmonės klientų apklausa atskleidė, kad ypač daugėja žmonių, besivadovaujančių draugų bei pažįstamų rekomendacijomis galutiniam sprendimui priimti.
„Pavyzdžiui, dar pernai iš būstus įsigijusių klientų vos 11 proc. pasikliovė rekomendacijomis. Šiemet šį pasirinkimo kriterijų kaip svarbų įvardijo jau 24 proc. pirkėjų. Tad pasitikėjimo kreditas NT rinkoje ypač svarbus“, – neabejoja K. Grubliauskaitė-Svitojė.
27 proc. apklausoje dalyvavusių būsto pirkėjų sakėsi apie vystomą NT projektą pirmąkart sužinoję iš reklamos internete (2024 m. tokių buvo 19,6 proc.), dešimtadalis – iš socialinių tinklų.
„Pastaraisiais metais stebime tendenciją, kad, ieškodami gilesnės informacijos apie dominantį NT, žmonės vis dažniau klausia ir klauso realių žmonių patirčių – ar tai būtų draugai, pažįstami, ar kiti būstus įsigiję žmonės. Be to, apklausa rodo, kad būstus įsigiję gyventojai ir patys savo iniciatyva dalijasi tiek būsto pasirinkimo, tiek įsigijimo proceso patirtimis su pažįstamais bei socialinių tinklų bendruomenėse“, – apibendrina K. Grubliauskaitė-Svitojė.