Realu.lt

„Švykai“ antrajam gyvenimui kelia aukščiausią ir ilgiausią Lietuvos geležinkelio tiltą

„Švykai“ antrajam gyvenimui kelia aukščiausią ir ilgiausią Lietuvos geležinkelio tiltą

Praėjusių metų lapkritį buvo pradėti Lyduvėnų geležinkelio tilto remonto darbai, kuriuos vykdo viešąjį konkursą laimėjusi UAB „Švykai“. 2,6 mln. eurų vertės projektą įmonė įsipareigojo įgyvendinti per 24 mėnesius.

Beveik 600 metrų ilgio ir 42 metrų aukščio Lyduvėnų tiltas yra ilgiausias ir aukščiausias geležinkelio tiltas Lietuvoje. Jis pastatytas 1951 m.

„Lyduvėnų tiltas, kuriam šiemet sukanka 70 metų, yra kultūros paveldo objektas, todėl remonto darbų metu itin svarbu išsaugoti jo vertingąsias savybes, autentiškas tilto konstrukcijas – pamatus, ramstus, taurus, kniedytų plieninių santvarų ir sijyno tipą, – svarbias paveldo prasme detales ir tilto dalis“, – didžiausius iššūkius įvardija UAB „Švykai“ projektų vadovas Šarūnas Kvetkas. Įmonės specialistai turi patirties, vykdant darbus ne viename išskirtiniame objekte, tarp kurių – Vilniaus televizijos bokštas, Nemuno krantus jungiantis ilgiausias Lietuvoje automobilių tiltas ar įspūdingi objektai užsienyje.

Lyduvėnų tilto remonto darbai vyksta dideliame aukštyje – aukščiausia numatoma remonto darbų vieta yra 45 metrai, todėl įmonės specialistams prireikia specifinių inžinerinių sprendinių, paruošiant darbo zonas. Kitas svarbus faktorius – darbai vykdomi ant veikiančio geležinkelio tilto, todėl itin svarbi koordinavimo patirtis organizuojant darbus taip, kad jie būtų saugūs, efektyvūs, netrikdytų geležinkelio darbo ir nekeltų rizikos įmonės darbuotojams.

Paruošiamieji remonto darbai yra imlūs laiko ir kruopštumo, nes šis darbų etapas leidžia aiškiai suvokti, kokia yra reali tilto situacija, kokių netikėtumų galima sulaukti. Pirmiausia įmonė ėmėsi konstrukcijų ardymo: buvo išardyti senieji ir įrengti nauji apžiūros vežimėliai, suremontuotos jų sijos; įrengti turėklų užpildų elementai ir atlikti jų antikoroziniai darbai. Remontuojant krantinių atramas, buvo injektuojami plyšiai, plaunama, dažoma, horizontalių paviršių perdangos sustiprintos klijuojant anglies pluošto lamelėmis CARBOPLATE (tiekėjas UAB „Velve M.S.T.“ – tiekėjas Lietuvoje MAPEI) bei atlikti kiti būtini paruošiamieji darbai.

„Pagrindinius remonto darbus pradėjome nuo gelžbetoninių tarpinių atramų taurų ir betoninių paviršių remonto, – pasakojo Š.Kvetkas. – Norint pasiekti ir suremontuoti atraminius tilto guolius, teko, naudojantis hidrauliniais keltuvais, pakelti dvi metalines tilto santvaras.“

Vieni iš aktualiausių darbų, vykdant tiltų remonto projektus, yra metalinių dalių apsauga nuo korozijos. Remontuojant Lyduvėnų tiltą – atliekant metalinių santvarų antikorozinius darbus, „Švykai“ jas plauna, taiko srautinį valymą abrazyvu ir dažo.

Įvertinus tilto aplinkos koroziškumą ir reikalavimus naujos dangos tarnavimo trukmei, metalo apsaugai nuo korozijos panaudota trisluoksnė „Tikkurila“ dažymo sistema C5-VH. Ši sistema atitinka aukščiausią apsaugos nuo korozijos ir patvarumo kategoriją pagal pasaulinį plieninių konstrukcijų apsaugos nuo korozijos standartą ISO 12944. Sistemą sudaro trys dangos sluoksniai: epoksidiniai remontiniai dažai „Tikkurila Temabond ST 200“, epoksidiniai dažai „Tikkurila Temacoat MIO“ ir viršutinio sluoksnio poliuretaniniai dažai „Tikkurila Temathane PC 80“.

Vienus tilto metalinių konstrukcijų mazgus teko keisti, kiti buvo sustipinti.

Remontuojant patį geležinkelio kelią, keičiami susidėvėję pavieniai tiltiniai mediniai tašai ir pabėgiai, stiprinama ir hidroizoliuojama perdanga, atliekami kiti kelio darbai. „Švykai“ naudoja įmonei įprastas, ne viename objekte taikytas darbų technologijas: injektavimą, plovimą, srautinį valymą, beorį dažymą.

„Laimėję konkursą dirbti išskirtiniame Lietuvos objekte, jaučiame ne tik pasididžiavimą, bet ir didžiulę atsakomybę. Kadangi darbų kiekiai yra didžiuliai, telkiame darbų apimtis atitinkančias pajėgas, kad laiku, o gal ir per pusmečiu trumpesnį laiką įgyvendintume įsipareigojimus“, – sako UAB „Švykai“ projektų vadovas Šarūnas Kvetkas. 

Pasidalink naujiena